Reklama pełni różne funkcje:
• edukacyjną - dzięki niej można poznać fragmenty istniejącej rzeczywistości;
• informacyjną - ma za zadanie przekazać istotne informacje o produkcie;
• perswazyjną - ma przekonać, nakłonić do zakupu danego produktu, wzbudzić potrzebę
posiadania;
• manipulacyjną - stara się wywrzeć wpływ na klienta.
Aby zrobić udane zdjęcie reklamowe:
1. Zaplanuj dokładnie, co ma być tematem zdjęcia i jaki ma wywołać efekt (pozwoli to skupić sięna obiekcie i unikniesz przypadkowości).
2. Warto zrobić dużą ilość zdjęć podczas sesji, zmieniając na bieżąco ekspozycję i kompozycję.
3. Często okazuje się, że obiekt trochę inaczej doświetlony czy wykadrowany robi o wiele
korzystniejsze wrażenie.
4. Pamiętaj o dobrym oświetleniu - im więcej światła, tym więcej detali będzie widocznych.
5. Jeżeli fotografujesz statyczną sytuację, umieść aparat na statywie - umożliwi to dokładniejsze
kontrolowanie zmiany parametrów robionego zdjęcia.
6. Zrobione zdjęcia powinno się zapisywać w bezstratnych formatach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz